| Зразки діагностичних матеріалів для старшкокласників
АНКЕТА 1
1. Які навчальні предмети тобі подобаються найбільше?
|
|
2. Яким навчальним предметам ти не надаєш особливого значення?
|
|
3. Чим викликане таке ставлення до першої та другої групи навчальних предметів?
|
|
4. В якому класі у тебе з’явився інтерес до улюбленого чи улюблених предметів?
|
|
5. Які навчальні предмети ти хотів би вивчати глибше, грунтовніше, ніж це передбачено шкільною програмою?
|
|
6. Які нові навчальні предмети, не передбачені шкільною програмою, ти хотів би вивчати додатково?
|
|
7. В яких гуртках ти береш активну участь?
|
|
8. В яких гуртках ти хотів би брати участь?
|
|
9. Про що ти любиш читати, вести розмову?
|
|
10. Яке твоє улюблене заняття поза школою, і чим воно тебе приваблює?
|
|
11. Які ігри та розваги ти любиш?
|
|
12. Як тобі подобається проводити літні канікули?
|
|
13. Які твої найбільші бажання?
|
|
14. Що ти робиш, аби задовольнити ці бажання?
|
|
15. Ким ти хочеш стати. Про яку професію мрієш?
|
|
16. Які твої життєві плани:
|
|
Найближчі:
|
|
|
|
АНКЕТА 2
1. Які предмети та курси за вибором та вивчав протягом цього навчального року?
|
|
2. Чим ти керувався, обираючи ці предмети і курси?
|
|
3. Чи задовольняла тебе їх тематика:
|
|
|
|
|
|
4. Що сподобалося тобі на заняттях з вивчення таких предметів і курсів?
|
|
5. Чи відповідає твоїм можливостям рівень змісту таких предметів та курсів:
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Які твої побажання на майбутнє щодо змісту цих предметів і курсів?
|
|
7. Що потрібно зробити з метою поліпшення організації та методики проведення занять з цих предметів і курсів?
|
|
8. У наступному навчальному році ти продовжуватимеш вивчати обраний напрямок або профіль навчання чи зміниш його:
|
|
Продовжуватиму
|
|
|
|
9. Якщо зміниш, то на який?
|
|
АНКЕТА 3
1. Скільки факультативних курсів ти відвідав цього навчального року? Напиши їх назви.
|
|
2. Який з цих факультативних курсів тобі сподобався найбільше?
|
|
3. Що саме сподобалося тобі на факультативних заняттях з вивчення обраного курсу:
|
|
|
|
- форма викладу керівниками навчального матеріалу;
|
|
- можливість ділового спілкування з учнями інших класів;
|
|
- рівноправне обговорення питань, вільне висловлювання своїх думок, свобода дій;
|
|
- колективні дискусії, групові суперечки, диспути;
|
|
- відсутність традиційного оцінювання знань і вмінь;
|
|
- добровільне відвідування занять;
|
|
- відсутність домашніх завдань;
|
|
|
|
|
|
4. Коли ти почав цікавитися питаннями, які розглядалися на факультативних заняттях:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- на заняттях з вивчення обраного факультативного курсу;
|
|
- після вивчення обраного курсу?
|
|
5. Яким чином ти задовольняв раніше цей інтерес:
|
|
- читав відповідну літературу;
|
|
- дивися телепередачі та кінофільми;
|
|
- навчався з учителем за поглибленою індивідуальною програмою;
|
|
- дискутував з друзями, однокласниками;
|
|
- спілкувався з рідними та близькими:
|
|
а) з батьком або/і матір’ю;
|
|
б) з братом або/і сестрою;
|
|
в) дідусем або/і бабусею?
|
|
6. Чи посилився твій інтерес до певної теми після факультативного курсу:
|
|
|
|
|
|
7. З яких питань обраних факультативних курсів ти хотів би одержати ще більше інформації?
|
|
8. Чи допомогли ці факультативні курси визначити, що найбільше цікавить тебе у житті, або обрати якусь професію чи вид діяльності?
|
|
9. Чи сподобалися тобі форма проведення факультативних занять, методи роботи вчителя:
|
|
|
|
|
|
10. Чи замовляв ти у цьому навчальному році ще якісь факультативні курси? Які саме? З яких причин ці факультативні курс не викладалися у школі?
|
|
11. Які твої пропозиції щодо поліпшення викладання факультативних курсів?
|
|
АНКЕТА 4
Обведи номери тих наявних у школі предметів та курсів, які ти хочеш вивчати у наступному навчальному році.
Наявні в школі предмети, курси за вибором:
№ з/п Назви предметів
Наявні в школі факультативні курси:
№ з/п Назви курсів
Допиши назви тих навчальних предметів, курсів, яких немає у списку, але ти їх хотів би вивчати:
№ з/п
1.
2.
3.
АНКЕТА 5
1. Чи відвідував ти цього навчального року додаткові заняття? Якщо так, то вкажи, з якого предмета.
|
|
2. Ти відвідував ці заняття :
|
|
|
|
- за рекомендацією вчителя;
|
|
|
|
3. Дай оцінку ефективності додаткових занять:
|
|
- завдяки цим заняттям я ліквідував своє відставання з предмета;
|
|
- додаткові заняття дещо допомогли мені у навчанні;
|
|
- додаткові заняття мені нічого не дали.
|
|
4. Порівняй організацію і методику додаткових та обов’язкових занять:
|
|
- вони нічим не відрізнялися;
|
|
- вони не зовсім однакові, на додаткових заняттях робота була різноманітнішою та цікавішою;
|
|
- на додаткових заняттях інші учні працювали за індивідуальними програмами.
|
|
5. Чи почувався ти спокійно, комфортно на додаткових заняттях:
|
|
|
|
|
|
Чому?
|
|
6. Чи плануєш відвідування додаткових занять у наступному навчальному році? Якщо так з яких предметів.
|
|
7. Що спонукає тебе до цього?
|
|
8. Яких результатів сподіваєшся досягти?
|
|
9. Які твої пропозиції щодо поліпшення додаткових занять?
|
|
ТЕСТ ДЛЯ ВИЗНАЧННЯ
ТВОРЧИХ НАХИЛІВ ШКОЛЯРІВ
Правила проведення тесту.
Підкреслити слово «так» у разі згоди з тим, що написано.
Підкреслити слово «ні» у разі незгоди з тим, що написано.
- Я люблю складати пісні. Так, ні
- Я люблю гуляти на одинці. Так, ні
- Мої мати і батько люблять проводити час зі мною. Так, ні
- Я ставлю багато запитань. Так, ні
- Створення оповідань і казок – марна трата часу. Так, ні
- Я люблю, щоб у мене був один або двоє друзів. Так, ні
- Я нічого не маю проти, якщо інколи змінюються правила гри. Так, ні
- У мене є декілька дійсно гарних ідей. Так, ні
- Я люблю малювати. Так, ні
- Я люблю речі, які важко робити. Так, ні
- Сонце на малюнку повинно завжди бути жовтим. Так, ні
- Я люблю все розбирати, щоб зрозуміти, як працює. Так, ні
- Мені більше подобається розфарбовувати малюнки самому. Так, ні
- Легкі загадки – найцікавіші. Так, ні
- Іноді батьки займаються чим-небудь. Так, ні
- Я люблю дізнаватися про тварин. Так, ні
- Мій батько любить робити що-небудь удома. Так, ні
- Я не люблю, коли інші діти ставлять багато запитань. Так, ні
- Важко знайти собі заняття, коли ти один. Так, ні
- Мій батько думає, що я зазвичай роблю все правильно. Так, ні
- Я люблю оповідання про далеке минуле. Так, ні
- Я більше люблю старі ігри, ніж нові. Так, ні
- Коли я хочу що-небудь зробити, але мені важко, я кидаю і починаю робити нове заняття. Так, ні
- Я завжди люблю розважатися з друзями. Так, ні
Підрахунок результатів. За кожну відповідь «так» - 1 бал, «ні» - 0 балів.
Увага! У п. 5, 6,11, 13, 14, 18, 19, 22 ,23, 24 «так» - 0 балів, «ні» - 1 бал
РЕЗУЛЬТАТИ ТЕСТУВАННЯ
- Різноманітність інтересів.
Підрахуйте загальну суму балів, п. 1, 5, 9, 16, 21. Кількість набраних балів відповідає ступеню вираження різноманітності інтересів дитини:
І ст. – 0-1 бал (виражено слабко);
ІІ ст. – 2 – 3 бали (виражено середньо);
ІІІ ст. – 4 – 5 бали (виражено явно);
- Незалежність.
Підрахуйте загальну суму балів, п. 2, 8, 11, 13, 19, 24. Кількість набраних балів відповідає ступеню незалежності дитини:
І ст. – 0-2 бали (виражено слабко);
ІІ ст. – 3 – 4 бали (виражено середньо);
ІІІ ст. – 5 – 6 бали (виражено явно);
- Гнучкість, пристосованість.
Підрахуйте загальну суму балів, п. 6, 7, 22
І ст. – 0-1 бал (виражено слабко);
ІІ ст. – 2 бали (виражено середньо);
ІІІ ст. – 3бали (виражено явно);
- Пізнавальність.
Підрахуйте загальну суму балів, п. 4, 12, 18
І ст. – 0-1 бал (виражено слабко);
ІІ ст. – 2 бали (виражено середньо);
ІІІ ст. – 3бали (виражено явно);
- Наполегливість.
Підрахуйте загальну суму балів, п. 10, 14, 23.
І ст. – 0-1 бал (виражено слабко);
ІІ ст. – 2 бали (виражено середньо);
ІІІ ст. – 3бали (виражено явно);
- Відомості про стосунки з батьками
Підрахуйте загальну суму балів, п. 3, 15, 17, 20.
І ст. – 0-1 бал (бажають бути кращими);
ІІ ст. – 2 бали (посередні);
ІІІ ст. – 3бали (гарні);
| |