Підготовчий етап – основа всього електронного курсу. Він надає інформацію щодо цілей,
навчальних завдань, містить рекомендації стосовно здійснення самостійної
роботи. Відбувається підбір завдань, форми подання матеріалів, складається
структура сайту, обирається ескіз інтерфейсу, шрифт, колір, тобто формується
стиль курсу.
Основний етап – створюються посилання на теоретичний матеріал, добираються практичні
вправи, максимально стисло видається інформація. Пояснення мають бути достовірними, правильними,
логічно-структурованими, подані зразки виконання вправ чи завдань, коментарі,
схеми, довідкові матеріали. У кожному модулі є засоби контролю за вивченням
даної теми. Виконання учнями завдань їх результативність відображається в
електронному журналі. Цей етап також забезпечує виконання організаційної
функції (містить інформацію про цілі й завдання спецкурсу, обґрунтовує
актуальність, теоретичну та практичну значущість, рекомендації до роботи з
інформаційним наповненням, Internet-ресурсами тощо).
Завершальний
етап уміщує варіанти форм і засобів контролю. Підсумковий контроль
проводиться у вигляді вихідного тестування, у якому дібрано завдання за весь
навчальний курс. Можлива корекційна робота, повторне виконання, але вчитель з
допомогою програми Moodle може знизити бали за кожне наступне виконання. Курс розраховано на вчителів української мови та
літератури, учнів, а також усіх, кого цікавить дистанційне навчання.
У
створенні модульної структури програми дотримано принципи системності,
цілісного сприйняття й представлення всього обсягу інформації навчального
курсу, можливості вибору індивідуальної траєкторії просування.
Особлива
увага приділяється розвитку рефлексивної культури, адже модульна система
навчання створює умови для самооцінки, самоаналізу.
Вимоги до проектування тексту
Відповідність меті та завданням курсу
Активність та інтерактивність
Відповідність стилю навчання
Змістова закінченість
модуля
Структурованість блоку тексту
Засоби для забезпечення інтересу до змісту курсу
Мовний стиль
Схеми окремих блоків, модулей та визначення взаємозв''язку
Стилі сприйняття учнів
Зорове сприйняття (бачити зображення, спостерігати, усвідомлювати,
оцінювати)
Сприйняття на слух ( чути, прислухатись, звук, дисонанс, шум,
голос)
Рухове спрйняття( рухатись, зручно, досліджувати, сприймати , перевірити, відчути).
Поради
щодо стилю тексту
Використовуйте короткі речення.
Структуруйте інформацію.
Уникайте перенасичення інформацією.
Обирайте основні положення,
терміни, пояснення.
Використовуйте особові займенники.
Зауваження краще
формулювати у формі побажань, а не критики.
Задавайте питання.
Використовуйте приклади , аналогії.
Перед початком занять бажано надати:
-
передмову або звернення до учнів;
-
зміст курсу;
-
інструкцію щодо виконання модулей, принцип навчання, взаємодії;
-
анкетування;
-
вхідне тестування.
Розробка дистанційного курсу Шиліна
Г.А.